۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان: هدف ما کاهش صد در صدی ضعف ها و کاستی ها و افزایش رضایتمندی مراجعین است

دکتر رضا علی نوروزی معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان در مصاحبه اختصاصی با روابط عمومی دانشگاه بر پویایی مجموعه اداری و مالی مبتنی بر تغییرات مثبت، پیرامون برنامه های راهبردی جامعه محور و تمدن ساز دانشگاه تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی، دکتر نوروزی در سال 1400 به عنوان معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان منصوب و فعالیت های قابل توجهی در این حوزه ارایه نمود و در بهمن 1401 به عنوان معاون اداری و مالی دانشگاه منصوب شد و در این مدت کوتاه موفق به انجام تغییرات جدی و تاثیر گذار در این حوزه شده است. 

 به زعم دیگران او صادق و راستگوست و در اثبات حقایق مصمم و در دست‌یابی به اهداف بلند خویش ثابت‌ قدم است .به نظر وی مهم نیست انسان در چه موقعیتی باشد، هر کسی می‌تواند مهم و موثر واقع شود اگر به تعهدات اخلاقی و انسانی خود پای‌بند باشد.

توجه شما را به گفت و گویی اختصاصی ایشان با واحد خبر روابط عمومی دانشگاه جلب می کنم:

لطفا ضمن معرفی خودتان، سابقه اجرایی که در دانشگاه داشتید را تشریح بفرمایید؟

رضا علی نوروزی هستم معاون اداری، مالی و پشتیبانی دانشگاه اصفهان و سال گذشته معاون دانشجویی بودم. سال 1388 تا 1390 مدیر فرهنگی دانشگاه و 1390 تا 1392 نمایندگی وزیر در هیات نظارت بر تشکل های دانشجویی را بر عهده داشتم.

جناب آقای دکتر نوروزی در مدت انتصاب در سمت معاونت اداری و مالی دانشگاه حس خود را برای انتصاب به این مسئولیت و شرایط انتصاب بفرمایید

درخصوص بحث معاون اداری ،مالی و پشتیبانی بالاخره نگاه هر فردی می تواند نسبت به جایگاهی که قرار می گیرد متفاوت باشد.رویکرد من با ورود به  حوزه اداری و مالی، حمایت و پشتیبانی از استادان بزرگوار، دانشجویان عزیز و کارکنان خدوم بوده و هست.

 دغدغه من در این مدت کوتاه بر روی سه نکته اساسی متمرکز بوده است؛ ابتدا ساماندهی رویه ها  با تاکید بر دقت و کیفیت، دوم رعایت نظم و انضباط در امور مختلف و سومین مورد نیز سرعت بخشیدن به امور جاری با تاکید بر این مهم که کیفیت فدای کمیت نشود.

بدون تردید همواره از قائم به فرد بودن گریزان بوده و هستم و در مدت این سه ماه که بخشی از آن هم با تعطیلات نوروز همزمان بود، خوشبختانه با سرعت و نظم رویه های امور اداری و مالی بازسازی و نوسازی شد. هدف من این بوده است که امور را به سمت و سویی پیش ببریم که اتفاقات خوبی برای دانشگاهیان عزیز رخ بدهد.

 لازم به ذکر است از روزی که مسئولیت معاونت اداری و مالی را بر عهده گرفتم، با توجه به تجربه ای که از حوزه دانشجویی به اداری مالی داشتم، سعی کردم که بازسازی در دستور کار قرار گیرد.

خوشبختانه بازخوردهای خوب همکاران دانشگاهی مبین ابراز رضایت این عزیزان از اقدامات انجام شده در این حوزه است که بخشی از این اقدامات در مصاحبه ی مدیر محترم منابع انسانی با روابط عمومی از جمله صدور احکام، تبدیل وضعیت ها و ارتقا همکاران ذکر شده است. هدف ما بازسازی کاستی ها و نقص ها و چابکی در انجام وظایف است.

-         با توجه به این که حوزه معاونت اداری و مالی بیشترین پویایی و عملیات اجرایی دانشگاه را در دست دارد ارزیابی شما در این مدت کوتاه از ظرفیت های این حوزه چیست؟

یکی از چالش برانگیزترین حوزه های دانشگاه همین حوزه معاونت اداری و مالی است که از ظرفیت های بسیار خوبی نیز برخوردار است. ارایه خدمات و گستردگی کار به نحوی است که باید با همه واحد های دانشگاه در ارتباط باشیم، به عنوان مثال بخش های اداری، مالی، پشتیبانی و خدمات اعم از خدمات رفاهی و کارگزینی بخش های مهمی هستند که باید به همه ی واحدهای دانشگاه سرویس بدهند و همین مهم می تواند چالش های زیادی را برای حوزه ما فرآهم آورد.

در خصوص پویایی مجموعه اداری و مالی می توان گفت که تلاش ما این است که تغییرات مثبت صورت گرفته برای مجموعه های دانشگاهی و غیر دانشگاهی مشهود و مثمر ثمر باشد. البته منظور من این نیست که تلاش های مدیران قبلی مثبت نبوده است بلکه هدف ما کاهش صد در صدی ضعف ها و کاستی ها و افزایش رضایتمندی مراجعین است.

-         برنامه های در دست اقدام با ذکر مدت برای این معاونت را جهت همیاری و کمک دانشگاهیان بیان بفرمایید؟

در خصوص برنامه هایی که ما برای دانشگاهیان داریم در حوزه اداری، ارتقاء همه جانبه کارمندان در دستور کار قرار گرفته است زیرا، ارتقا وضعیت همه جانبه کارکنان شاغل و بازنشسته برای ما بسیار حائز اهمیت است.

ارتقا کارکنان از بدو استخدام تا زمان بازنشستگی و حتی بعد از بازنشستگی در کانون توجه ما بوده و با تغییر برخی از فرآیندها و نوع نگرش، پیگیر افزایش ظرفیت ها و کاهش محدودیت های اداری، با هدف خدمت رسانی بهتر به کارکنان هستیم.

در حوزه مالی نیز طبیعتا تاکید بر عدالت، انصاف، نظم و در عین حال سرعت به گونه ای که رضایت همکاران را به دنبال داشته باشد و حداکثر حمایتی را که می شود از خانواده دانشگاهیان انجام داد در کانون توجه قرار گرفته است.

این نگاه با همین تاکیدات برای اساتید و دانشجویان نیز مد نظر مجموعه است و بازسازی فرایندها با تاکید بر همین نگاه دنبال می شود امید انکه عملا بتوانیم به این مهم جامه عمل بپوشانیم.

-         آقای دکتر با توجه به این که رشته ی تحصیلی حضرتعالی در حوزه علوم تربیتی است در خصوص ایجاد و افزایش انگیزه و پویایی و امید بخشی با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در حوزه منابع انسانی چه تمهیداتی دارید؟

درخصوص کمک به دانشگاهیان غیر از اینکه تلاش ما این بوده است که فعالیت های موجود را ارتقا بدهیم یک تغییر نگرش جدی در حوزه رفاهی صورت گرفته است که از طریق تعامل ایجاد شده با اصناف مختلف و خبرهای خوشی برای دانشگاهیان در پیش است.

 پیشنهاد من این است که به طور خاص با دکتر سلیمی رئیس اداره رفاه در رابطه با اقدامات اخیر امور رفاهی کارکنان مصاحبه ای انجام شود زیرا زحمات زیادی چه به لحاظ کیفی و چه به لحاظ کمی در حوزه خدمات رفاهی در حال پیگیری و انجام است و به زودی از برنامه ریزی های امید بخشی رونمایی خواهد شد.

همچنین در ایام تعطیلات نوروز امسال در حال پی گیری یک سری از امور رفاهی برای کارکنان بودم که چون هنوز زیر ساخت آن ایجاد نشده است؛ فعلا به این موضوع نمی پردازیم ولی حتما اتفاقات خوبی در حوزه رفاهی برای کمک به همکاران صورت خواهد گرفت که قطعا متفاوت و متمایز خواهد بود.

تاکید جدی بر عدالت و انصاف نیز که تنها با کمک و دقت نظر مدیران کل دانشگاه قابل اجراست نه صرفا با تلاش حوزه اداری و مالی چنانچه به درستی اجرایی گردد قطعا در افزایش امید و انگیزه همکاران تاثیرگذار خواهد بود.

همچنین تاکید بر سرعت عمل در امور مربوط به مجموعه و پاسخگویی بهینه (البته با توجه و لحاظ نمودن محدودیت های مختلف) بخشی از امیدافرینی و ایجاد انگیزه را در خانواده بزرگ و درخشان دانشگاه اصفهان را محقق خواهد کرد

 در پایان اگر توصیه ای دارید بفرمایید؟

می توان اذعان داشت که سال 1402 یکی از معدود سال هایی بوده است که برای اولین بار احکام کارکنان دانشگاه در فروردین ماه صادر و اجرا شد و همه پرداخت های سال گذشته را نیز در پایان سال1401 به لطف خداوند انجام دادیم که بدهکار همکاران عزیز نباشیم.

تاکید من بر عدالت و انصاف است و بسیار بر روی این مسئله حساس هستم که هیچ حقی از کسی تضییع نشود.

در بعضی موارد نیز با یک سری محدودیت های قانونی مواجه هستیم ولی در عین حال تلاش می‌کنیم که همکاران گرامی و دانشجویان از اینکه در دانشگاه اصفهان کار می‌کنند احساس افتخار و غرور کنند و  با انگیزه لازم برای رسیدگی به امور فعالیت نمایند.

 همچنین از دانشجویان، کارکنان و اساتید درخواست داریم که پیشنهادات و انتقادات خود را برای ما ارسال نمایند. حتی که اگر انتقادات منصفانه نباشد، امکان دارد، زاویه ی تاریکی از امور مربوطه را به ما نشان بدهد، و از یک دریچه ی دیگر این انتقاد می تواند، بستر جدیدی فرآهم نماید که ما بتوانیم خود را واکاوی کنیم و ضمن بازسازی امور، تغییرات مثبتی را پیش رو داشته باشیم.

 امیدوارم این بازسازی‌های در واقع جدی باشد و تغییرات جدید در حوزه مدیریت زیر مجموعه معاونت اداری و مالی (صورت گرفته و انچه در اینده اتفاق خواهد افتاد) توانسته باشد ضمن ایجاد انگیزه ی بیشتر برای کارکنان، احساس رضایت و امید بیشتر را فرآهم کرده باشد.

همچنین امید است، تلاش های این مدت، اول از همه مورد رضایت حضرت  حق  و دوم، حس خوب و احساس رضایت در دانشگاه ایجاد کرده باشد.

من اینجا وظیفه خود می دانم که از همدلی، جدیت، تلاش و پشتکار تک تک مدیران زیرمجموعه تشکر کنم، همچنین از زحمات دکتر شائمی و تیم همراه ایشان به صورت ویژه قدردانی و تشکر می نمایم و از دوستانی که در روزهای آتی  از مجموعه ی ما باید جدا شوند نیز تشکر می‌کنم، واقعا زحمت کشیدند. حداقل چند ماهی که خدمتشان بودیم قطعاً دانشگاه از ظرفیت‌ها و تجربه ایشان در جای دیگر استفاده خواهد کرد.

در کنار تغییرات مدیریتی، تلاش ما این است که زیرساخت های دانشگاه را ارتقا بدهیم و  امیدواریم با کمک دوستان که پیدا و ناپیدا  و بی چشمداشت با ما همکاری می کنند، این مساله به نتیجه برسد.

طبیعتا دغدغه ما این است که کارهای نیمه‌تمام و ناتمام را هر چه زودتر انجام بدهیم امیدوارم که این اتفاق بیفتد و فضای دانشگاه به لحاظ  فیزیکی هم تحولاتی در خودش ببیند و تغییرات جدی صورت بگیرد.  من وظیفه خودم می دانم از زحمات همه عزیزانی که در این مدت ما را همراهی کردند که شان دانشگاه حفظ شود، تشکر نمایم و برای همه عزیزان آرزوی توفیق و موفقیت دارم. امیدورام حضرت حق به همه انان آن گونه که شایسته  هستند پاداش دهد.

 

تاریخ:
1402/02/05
تعداد بازدید:
769
منبع:
Powered by DorsaPortal