جستجوSepratorTopMenuارتباط با ماSepratorTopMenuورود اعضاءSepratorTopMenuنقشه سایتSepratorTopMenuاعضای هیأت علمیSepratorTopMenuدانشجویانSepratorTopMenuصفحه اصلی
۱۳۹۹ سه شنبه ۱۳ خرداد
English/العربيه
تازه ها
دكتر طالبي: ميزان اثر بخشي علم به كميت نيست" class = "b1 file1 shownews5file1 img-responsive pull-lg-right pull-md-right pull-sm-right pull-xs-none">
دكتر طالبي: ميزان اثر بخشي علم به كميت نيست
رئيس دانشگاه اصفهان در دومين كنفرانس ملي سنجش و ارزشيابي علم كه در محل سالن همايش هاي پيامبر اعظم(ص) برگزار شد اظهار داشت:ميزان اثر بخشي به كميت نيست بلكه كيفيت پژوهش نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.


رئيس دانشگاه اصفهان در دومين كنفرانس ملي سنجش و ارزشيابي علم كه در محل سالن همايش هاي پيامبر اعظم(ص) برگزار شد اظهار داشت:ميزان اثر بخشي به كميت نيست بلكه كيفيت پژوهش نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.

 

به گزارش وب سايت خبري uinews دكتر هوشنگ طالبي رئيس دانشگاه اصفهان در دومين كنفرانس ملي سنجش و ارزشيابي علم، بحث علم سنجي را يكي از مباحث روز دنيا قلمداد نمود و اظهار داشت:ارزشيابي و ارزيابي علم بر اساس شاخص هاي متفاوت،يكي از مباحث قابل بحث است. وي در ادامه افزود: بعضي از موسسات در بحث علم سنجي قائل به همسان سازي نيستند. وي ارزيابي علمي را تابعي از تفاوت ها دانست و اظهار داشت:بسياري از كشورها معتقدند كه شرايط خاص خودشان را دارند و قائل به ارزيابي جهاني نيستند. وي وجود شاخص هاي مختلف در كشورهاي مختلف را تابعي از شرايط آن كشورها دانست.

رئيس دانشگاه اصفهان در ادامه با اشاره به محدوديت بودجه دانشگاه ها اظهار داشت:تنها 15 درصد از بودجه دانشگاه به پژوهش اختصاص دارد و 85 درصد بودجه دانشگاه اصفهان صرف هزينه‌هاي پرسنلي مي شود .

رئيس دانشگاه اصفهان با بيان اينكه در سال‌هاي گذشته با توجه به تحريم‌هاي جهاني مشكلات زيادي را در بخش‌هاي مختلف داشته‌ايم، تاكيد كرد: جاي بسي اميدواري است كه با تمام اين محدوديت‌هاي مالي و تحريم‌ها توليدات علمي و درصد رشد موفقيت دانشگاه‌هاي ايران در طول اين مدت افزايش يافته است اما اميدواريم شاهد حمايت جدي‌تر از توليد دانش موثر و كيفي باشيم. دكتر طالبي هدف از برگزاري اين رويداد علمي سه روزه را هدايت جامعه به سوي ارزشيابي واقعي پژوهش و علم، كمك به مسئولان پژوهشي كشور براي ارزيابي حوزه پژوهش و ايجاد ساختار ارزيابي پژوهش در كشور عنوان نمود.

شايان ذكر است در ادامه دكتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان نيز اظهار داشت: گرايش به معيارهاي صرفا كمي، موجب مي شود توليد كنندگان هم در كشور به سوي مقاله سازي و رقابت هاي غير آكادميك سوق داده شوند كه متاسفانه امروزه مواردي از آن را شاهد هستيم.


استاندار اصفهان همچنين افزود: يكي از چالش هاي موجود تعيين ملاك و معيار براي سنجش علم است، اين چالش امروزه در خصوص ملاك هايي نظير تعداد مقالات منتشره در كشور، تعداد ارجاعات و يا شاخص ها، معيارهاي موسسات و پايگاه هاي داده و يا تلفيقي از اين موارد مطرح مي شود در حاليكه به نظر مي رسد سياستگذاران، تصميم سازان و تصميم گيران بايد سعي كنند تا ملاك ها و معيارهايي را در نظر بگيرند كه از يك طرف در راستاي منافع ملي باشد و از طرف ديگر با ملاك هاي بين المللي مطابقت داشته باشد.به گفته وي اصفهان شهري است كه توسعه سال هاي آتي خود را بر مبناي علم و تكنولوژي و فناوري قرار داده كه در قالب كريدور علم و فناوري محقق خواهد شد.دكتر زرگرپور برگزاري اين كنفرانس را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: نقد نظرات ارائه شده موجب مي شود كه اركان علمي در آموزش عالي، صنايع و خدمات مورد بازنگري قرار گيرد و به نحو بارزي به احياي موضوعات و رشته هاي مديريت علم، سياستگذاري علمي ، علم سنجي و آينده نگري علمي كمك كند.
تاریخ:
1395/11/06
تعداد بازدید:
19
منبع:
1درخواست مجوز پخش آگهیدرخواست مجوز عکاسیرزرو پایه های تبلیغاتیرزرو محیط های نمایشگاهیدرخواست مجوز بازدید از دانشگاه78رزرو سالن همایش پیامبر اعظم (ص)
کلیه حقوق وب سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal