۱۳۹۹ پنج شنبه ۸ آبان
برگزاري پنجمين كنفرانس بين المللي بازي هاي رايانه اي فرصت ها و چاش ها در دانشگاه اصفهان
مراسم افتتاحيه «پنجمين كنفرانس بين المللي بازي‌هاي رايانه‎اي؛ فرصت‌ها و چالش ها» با حضور پژوهشگران حوزه هاي علوم انساني و علوم فني در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

 

مراسم افتتاحيه «پنجمين كنفرانس بين المللي بازي‌هاي رايانهاي؛ فرصت‌ها و چالش ها» با حضور پژوهشگران حوزه هاي علوم انساني و علوم فني در دانشگاه اصفهان برگزار شد.  

 

به گزارش وب سايت خبريuinews دكتر رسول ركني زاده معاون پژوهش و فناوري دانشگاه در پنجمين كنفرانس بين المللي بازي هاي رايانه اي فرصت ها و چاش ها، خلاقيت را نماد حكمت و شكوفايي دانست و اظهار داشت: ساختار آموزش و پرورش بايد بر مبناي خلاقيت بنا شود و مفهوم خلاقيت را نمي توان از خودشكوفايي جدا نمود. وي در ادامه نياز به انسان خلاق را بسيار ضروري قلمداد نمود و تصريح نمود: نياز به انسان خلاق ضروري تر از نياز به انسان تعليم ديده است. دكتر ركني زاده در ادامه به تشريح پرورش خلاقيت در جامعه پرداخت و يكي از مهم ترين شروط اين مهم را بريدن از آينده و گذشته دانست. راه پرورش ايده هاي خلاق به اشتراك گذاشتن اين ايده هاست.

 

 دكتر جواد راستي دبير پنجمين كنفرانس بين المللي بازي هاي رايانه اي فرصت ها و چاش ها نيز در اين مراسم ضمن تاكيد بر ضرورت تعامل  پژوهشگران حوزه علوم انساني و حوزه علوم فني اظهار داشت:دانشگاه اصفهان با راه اندازي مركز نوآوري صنايع سرگرمي به توسعه ي آموزش و پژوهش و كارآفريني در اين حوزه مهم ، استراتژيك و ثروت آفرين همت گماشته و گام هاي جدي در اين راستا برداشته است كه از مهم ترين آن ها، مي توان به راه اندازي دبيرخانه دايمي كنفرانس بازي هاي رايانه اي فرصت ها و چالش ها با هدف شكل دهي علمي به پژوهش هاي پراكنده ي اين حوزه نوين فناوري اطلاعات اشاره كرد.

پنجمين كنفرانس بين المللي بازي هاي رايانه اي فرصت ها و چاش ها محلي براي ارايه پژوهش هاي جديد در شاخه هاي مختلف بازي هاي رايانه اي از جمله روانشناسي،جامعه شناسي،فناوري اطلاعات،هنر،پزشكي،مديريت،اقتصاد و سايرعلوم وابسته است تا محملي براي تحليل و توليد بازي هاي رايانه اي فاخر باشد.

دكتر راستي در ادامه  تصريح نمود: براي اين همايش 112 مقاله به دبيرخانه همايش از سراسر كشور ارسال شد كه داوري سخت و سنگيني داشت و اين سختي به دليل بين رشته اي بودن اين بازي هاي رايانه اي است. داوران از رشته هاي مختلف مقالات را مورد بررسي و ارزيابي قرار دادند. به طور كلي 120 داور در روند داوري مقالات اين كنفرانس فعال بودند و در مجموع 39 مقاله به صورت شفاهي و 29 مقاله به صورت پوستر پذيرفته شدند. 

وي در ادامه افزود: ظرفيت هاي سرشار صنعت بازي هاي رايانه اي در خلق ثروت در كنار كاركردهاي آن در حوزه هاي هدفمند مانند آموزش، درمان، تبليغات و فرهنگ سازي در كنار آسيب هاي بالقوه ي آن از جنبه هاي مختلف، نيازبه پژوهش هاي عميق در اين حوزه را بيش از پيش عيان مي سازد و دانشگاه اصفهان بنا بر رسالت خويش امسال نيز به اين مهم گماشته است.

دكتر راستي همچنين تصريح نمود: كنفرانس بازي هاي رايانه اي فرصت ها و چاش ها از حمايت نهادهاي معتبر علمي و فرهنگي و اجتماعي سود مي برد.امكان ارزيابي ايده ها و مقالات پژوهشي توسط بزرگترين شبكه ي پژوهشي كشور در حوزه ي بازي هاي رايانه اي شامل بيش از 250 نفراز اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي داخل و خارج كشور را فراهم مي آورد.مقالات پذيرفته شده را در معتبرترين نمايه ها به پژوهشگران ديگر عرضه مي كند.با مجلات معتبر علمي داخل و خارج كشور در ارتباط است و براي چاپ نسخه ي گسترش يافته ي مقالات برتر كنفرانس با آنان رايزني موثر انجام مي دهد.

همچنين بابرگزاري كارگاه ها و پنل هاي تخصصي، پژوهشگران را با جنبه هاي نويني از علوم و فنون مرتبط به ويژه در ارتباط با علوم شناختي و ماركتينگ آشنا مي كند.

دبير كنفرانس افزود: به لحاظ سابقه ي برگزاري،اصالت،ماهيت علمي برگزاركنندگان و رعايت اصول علمي در داوري و پذيرش مقالات، اعتبارپژوهشي مقالات پذيرفته شده در آن تضمين شده است.

امكان ارتباط مستقيم شركت كنندگان با شاخص ترين پژوهشگران داخل و خارج كشور در حوزه ي بازي هاي رايانه اي كه امسال مهمان كنفرانس هستند را فراهم مي كند.ميزبان فعالان پيشرو صنعت بازي سازي است تا در كنار پژوهش هاي علمي،شركت كنندگان را با آخرين دستاوردهاي فني و تجاري سازي نيز آشنا كند.نگاه ويژه اين دوره به بازي هاي درماني اختصاص دارد و پژوهش هاي مرتبط با اين محورها جايگاه ويژه اي خواهند داشت.

 

گفتني است كميته برگزاري اين كنفرانس شامل: دكتر هوشنگ طالبي رييس دانشگاه اصفهان رييس كنفرانس، دكتر جواد راستي دبير كنفرانس، دكتر حسين كارشناس دبير علمي بخش فني و مهندسي كنفرانس، دكتر امير قمراني دبير علمي بخش علوم انساني كنفرانس، دكتر پريسا دارويي دبير علمي بخش هنر كنفرانس، دكتر افسانه فاطمي مسئول نشست ها ، دكتر امين بابادي مسئول هماهنگي هاي بين المللي و خانم نسيبه صرامي مسئول دبيرخانه كنفرانس هستند.

 

همچنين دكتر استفان پيازسكي روانشناس برجسته دانشگاه هايدلبرگ آلمان و استاد تمام رشته جامعه شناسي و علوم سياسي نيز نتايج آخرين تحقيقات خود در زمينه ي لايه هاي زيرين اخلاقي و فكري بازي هاي واقعيت مجازي را براي شركت كنندگان از طريق ويدئو كنفرانس ارايه نمود. در ادامه دكتر نيكولا ليبراتي پژوهشگر پسا دكتري فلسفه در دانشگاه توئنته هلند و دانشيار دانشگاه شانگهاي ژيائو تونگ چين در زمينه آناليز فلسفي اثر استفاده از فناوري هاي نوين از طريق ويدئو كنفرانس سخنراني نمود.

لازم به ذكر است در اين همايش كارگاه كسب و كار هاي مبتني بر بازتواني شناختي توسط دكتر آناهيتا خرمي بناركي، كارگاه درآمدزايي از تبليغات در بازي هاي موبايلي توسط مهدي تاج الديني ، كارگاه قدرت مغز و HCI توسط دكتر حامد علي ياري ، كارگاه بازي هاي شناختي و رديابي چشمي توسط دكتر آناهيتا خرمي و پنل مشترك تپسلآ آواگيمز و كافه بازار نيز توسط مهدي تاج الديني،هادي دعايي، مرتضي اميري و حسين مزروعي برگزار و پژوهشگران حوزه هاي مختلف به بحث و تبادل نظر در زمينه هاي علمي مطروحه پرداختند.

مراسم اختتاميه اين كنفرانس با تقدير از مقالات و پايان نامه هاي برتر از ساعت 18 تا 19 چهارشنبه 30 بهمن در محل تالار فارابي دانشگاه اصفهان برگزار شد. 

 
 
تاریخ:
1398/11/30
تعداد بازدید:
280
منبع:
Powered by DorsaPortal