۱۳۹۹ پنج شنبه ۸ آبان
برگزاري نشست هم انديشي هيات رييسه دانشگاه با اعضاي هيات علمي دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي
نشست مشترك بين اعضاي هيات علمي دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي و هيات رئيسه دانشگاه با هدف ارتقاء سطح علمي دانشگاه و نيز ارائه نقطه نظرات اعضاي هيات علمي در زمينه هاي مختلف اعم از:آموزشي و پژوهشي، علمي، فرهنگي و رفاهي، دوشنبه 30 تيرماه سال جاري از ساعت 21 تا 23 شب به صورت ويدئو كنفرانس (مجازي) برگزار شد.


نشست  مشترك بين اعضاي هيات علمي دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي و هيات رئيسه دانشگاه با هدف ارتقاء سطح علمي دانشگاه و نيز ارائه نقطه نظرات اعضاي هيات علمي در زمينه هاي مختلف اعم از:آموزشي و پژوهشي، علمي، فرهنگي و رفاهي، دوشنبه 30 تيرماه سال جاري از ساعت 21 تا 23 شب به صورت ويدئو كنفرانس (مجازي) برگزار شد.

به گزارش وب سايت خبريuinews در سلسله نشست هاي مشترك هيات رييسه دانشگاه و اعضاي هيات علمي نشست  هم انديشي اعضاي هيات علمي دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي با هيات رييسه دانشگاه با هدف هم انديشي و هم افزايي در راستايي ارتقا كيفي دانشگاه در حوزه هاي مختلف آموزشي،پژوهشي ، فرهنگي به صورت مجازي برگزار شد.

بنا به گزارش مذكور دكتر هوشنگ طالبي رييس دانشگاه اصفهان هدف از برگزاري اين نشست ها را تعامل و همكاري با مديران و اعضاي هيأت علمي دانشكده ها جهت برطرف كردن مسائل و مشكلات دانشكده ها عنوان كرد و اظهار داشت: دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي  يكي از مؤثرترين دانشكده هاي دانشگاه است و از قابليت هاي علمي، پژوهشي وآموزشي بسيار خوبي برخوردار مي باشد. دكتر طالبي در ادامه از اهتمام اعضاي هيات علمي اين دانشكده در راستاي برگزاري مطلوب و بهينه كلاس هاي مجازي قدرداني نمود و افزود: تجربه برگزاري كلاس هاي غير حضوري فرصت ذي قيمتي بود تا تهديد كرونا را به فرصتي مطلوب تبديل كنيم و  متعاقب آن افزايش دانش و كار باسيستم هاي مجازي فرصت و تجربه خوبي را براي دانشگاه حاصل نمود.  ارايه مطالب مفيد و كاربردي و پرهيز از بيان مطالب غير مرتبط در اين كلاس ها بسيار قابل توجه و مفيد بود. رييس دانشگاه در ادامه ضمن اشاره به تحولات اخير در دانشكده  مانند راه اندازي مركز TDC  و Ecc   بر همكاري همه جانبه اعضاي هيات علمي اين دانشكده در بهبود آموزش هاي مجازي در دانشكده تاكيد نمود.

دكتر طالبي با اشاره به تضمين كيفيت علمي در دانشگاه اصفهان با رويكرد بين المللي سازي به تلاش دانشگاه براي تطبيق سطح كيفيت و كميت برنامه هاي آموزشي و پژوهشي با استانداردهاي جهاني اشاره و خاطر نشان نمود كه ارتقاي كيفيت در دانشگاه متاثر از الگوي برنامه ريزي بهبود شامل ارزيابي دروني وضع موجود،تدوين برنامه هاي عملياتي و تحقق برنامه هاي پويا متناسب با استانداردهاي بين المللي است. وي با استناد به آخرين  اعلام  نظام رتبه بندي لايدن كه نتايج رتبه‌بندي دانشگاه‌هاي برتر دنيا را در سال 2020 ميلادي منتشر نمود اظهار داشت: نظام رتبه‌بندي لايدن، نتايج رتبه‌بندي دانشگاه‌هاي برتر دنيا در سال 2020 ميلادي خود را منتشر كرد؛ در رتبه‌بندي سال جاري اين نظام، تعداد 36 دانشگاه از ايران در جمع 1176دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند، اين در حالي است كه دانشگاه اصفهان موفق شد با احتساب دانشگاه هاي علوم پزشكي و دانشگاه هاي آزاد در رتبه 17 كشور و بدون احتساب اين دانشگاه ها در رتبه 11 كشور قرار بگيرد.

وي در ادامه به سير تحولات دانشگاه از سال 1392 تا كنون اشاره نمود و اظهار داشت: در سال 1392 حدود 10 هزار دانشجو،650 عضو هيات علمي و يك ميليون و سيصد هزار كارمند در دانشگاه مشغول به فعاليت بودند در حال حاضر 15000 دانشجو، 650 عضو هيات علمي و 1000 كارمند حضور دارند. تحليلي كه از اين آمار مي توان ارايه نمود اين است كه جذب دانشگاه به اندازه بازنشستگي بوده و با وجود اين كه بسياري از بازنشستگان صاحب كرسي بوده و مقاله هاي زيادي در سطح ملي و بين المللي داشتند ولي با اين وجود در سال هاي اخير با تبعيت از سياست جذب اعضاي هيات علمي شايسته ، موفق به حفظ رتبه هاي علمي خود در نظام هاي رتبه بندي ملي و بين المللي شده است.  

دكتر طالبي سياست دانشگاه را سياست تحول و حركت به سمت دانشگاه مدرن و نسل چهارم دانست و اظهار داشت: دانشگاه نسل چهارم با هدف درآميختگي فرهنگي با جامعه خود و گستره نيازهاي جامعه اعم از فناورانه، اجتماعي و ساير نيازهاي اساسي، سعي در حل مشكلات جامعه دارد. بازار كسب و كار براي دانشجو، تربيت دانشجوي كارآفرين نياز به تفكر و تلاش مضاعف دارد. وي در ادامه به سوالاتي  پيرامون دوره هاي مجازي،عدالت آموزشي،چاپ مقالات بين المللي براي دانشجويان تحصيلات تكميلي ، ارتقا و تقويت زيرساخت هاي آموزش هاي مجازي پاسخ و بر تعامل اعضاي هيات علمي و هيات رييسه دانشگاه در راستاي ارتقا كيفيت علمي دانشگاه تاكيد نمود.

  شايان ذكر است دكتر شاقول معاون آموزشي دانشگاه نيز بر همكاري دوجانبه آموزش و دانشكده علوم تربيتي تاكيد و اظهار اميدواري نمود كه در نيمسال آينده مشكلات سامانه كم تر شود. دكتر شاقول همچنين افزود: در صورت تمايل دانشكده امكان ايجاد كلاس  براي دروس عملي وجود دارد. معاون آموزشي در پايان از طرح هاي دانشكده استقبال نمود

همچنين،در اين جلسه به مواردي مانند ارتقا سامانه LMS، ايجاد فرصت برابر در آموزش هاي مجازي،بازنگري شاخص هاي دفاع، خريد تجهيزات آزمايشگاهي مركز مشاوره،تهيه تجهيزات براي توليد محتوي، نگراني از نيامدن دانشجويان قوي در دوره دكتري به دليل سختگيري، ايجاد فرصت براي راهنمايي دانشجويان، حركت از آموزش الكترونيكي به يادگيري الكترونيكي، پيگيري طرح منتورينگ،نحوه ارزشيابي امتحانات،تصويري شدن سامانه LMS، تعريف كلاس عملي در سامانه،تعريف مدرسه اشتغال در سامانه، توسعه زيرساخت هاي لازم در LMS براي تعامل دانشجويان با مركز اشتغال پذيري،همراهي دانشگاه جهت ايجاد مركز توليد محتوي در دانشگاه طبق پروپزال هاي ارايه شده،تهيه پيوست فرهنگي و روان شناختي و تربيتي با توجه به مسائل نو پديد فرهنگي و روانشناختي،ايجاد تسهيلات بيشتر جهت فارغ التحصيلي دانشجويان، تشويق افرادي كه فعاليت هاي بين المللي دارند،عقد قرارداد بين دانشكده و دانشگاه جهت توليد مقالات بين المللي به نسبت معقول، دخالت مركز پژوهش هاي روانشناختي در تفاهم نامه ها و قراردادهاي مختلف، نياز شديد گروه علم اطلاعات به جذب هيات علمي، حمايت از كانون ارزيابي، كمك به ايجاد جلسات هم انديشي در چاپ مقالات بين المللي به صورت پيوسته از سوي اعضاي هيات علمي دانشكده مطرح و مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

در اين جلسه دكتر ركني زاده معاون پژوهش و فناوري نيز ضمن اشاره به سياست هاي كلان پژوهشي دانشگاه در مورد مقالات دانشجويان تاكيد نمود، دانشجويان دكتري لازم است بين المللي تربيت شوند. و در اين زمينه لازم است پروپوزال هاي قوي تهيه شود .

دكتر ميرخاني معاون اداري و مالي دانشگاه نيز ضمن اشاره به سياست هاي پشتيباني حوزه معاونت اداري و مالي اظهار داشت: فعاليت هاي دانشگاه بيش از پيش در حال انجام است و دانشجويان و اعضاي هيات علمي بي وقفه مشغول فعاليت هاي علمي و پژوهشي هستند و با توجه به شرايط فعلي حوزه ما نيز همواره تلاش مي نمايد كه نقش پشتيباني خود را به نحو مطلوب انجام دهد. وي همچنين با اشاره به مشكلات مالي در شرايط جديد خواستار ارايه راه حل هاي مفيد و موثر از سوي اعضاي علمي دانشكده شد.

لازم به ذكر است دكتر محمدرضا عابدي رييس دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي نيز در اين جلسه ضمن ارايه گزارش مبسوطي از مجموعه فعاليت هاي اين دانشكده در ايام كرونا و نحوه برگزاري كلاس هاي غير حضوري اظهار داشت: دانشكده علوم تربيتي در زمينه آموزش هاي غيرحضوري از جمله دانشكده هاي پيشگام بوده  و در اين زمينه بسيار موفق عمل نموده است. در زمينه  فعاليت هاي پژوهشي نيز 5 جلسه دفاع آنلاين و 4 جلسه پيش دفاع برگزار و 23 مجوز رساله دفاع نيز صادر شده است. در زمينه هاي فرهنگي نيز اقدامات موثري در دانشكده صورت پذيرفته و به خصوص در طرح پايش سلامت دانشجويان بسيار موفق عمل شده است. دكتر عابدي همچنين افزود: در بخش بين المللي سازي و راه اندازي سايت بين المللي اقدامات موثري از سوي دانشكده انجام و ضمن ارتباط با دانشگاه هاي مطرح دنيا با شركت هاي داخلي نيز قراردادهاي همكاري امضا و در دست انجام است. وي همچنين فعاليت هاي موثر  در بخش مركز توسعه صلاحيت هاي حرفه اي تدريس TDC) ) و مركز اشتغال پذيري و مسير شغلي دانشجويان ECC) )  را بسيار مفيد و موثر دانست.

 گفتني است مديران گروه ها و اعضاي هيات علمي دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي، نظرات و ديدگاه هاي خود را در اين جلسه مطرح و مورد بحث و بررسي قرار دادند.

 

 

 

 

 

 

تاریخ:
1399/04/31
تعداد بازدید:
325
منبع:
Powered by DorsaPortal