جستجوSepratorTopMenuارتباط با ماSepratorTopMenuورود اعضاءSepratorTopMenuنقشه سایتSepratorTopMenuاعضای هیأت علمیSepratorTopMenuدانشجویانSepratorTopMenuصفحه اصلی
۱۳۹۸ چهارشنبه ۹ بهمن
English/العربيه
تازه ها
نخستين دانشجوي دوره ي دكتري برنامه ريزي درسي دانشگاه  اصفهان فارغ التحصيل شد" class = "b1 file1 shownews5file1 img-responsive pull-lg-right pull-md-right pull-sm-right pull-xs-none">
نخستين دانشجوي دوره ي دكتري برنامه ريزي درسي دانشگاه اصفهان فارغ التحصيل شد
رضا جعفري هرندي نخستين  دانشجوي دوره ي دكتري برنامه ريزي درسي دانشگاه اصفهان ،  با كسب درجه ي عالي  و نمره ي 19 از پايان نامه ي خود دفاع كرد
  رضا جعفري هرندي  دانشجوي دكتري  از پايان نامه ي خود با موضوع" بررسي تطبيقي برنامه درسي آموزش علوم ايران و كشور هاي منتخب به منظور ارائه ي الگويي براي برنامه ي درسي  آموزش  علوم در كشور ايران " به راهنمايي دكتر سيد ابراهيم ميرشاه جعفري و دكتر محمد جواد لياقتدار  با كسب درجه ي عالي و اتخاذ نمره ي19 از پايان نامه ي خود دفاع كرد.  اين دانشجوي دوره ي دكتري برنامه ريزي درسي  با اظهار اميدواري از اين كه  بررسي تطبيقي عناصر اساسي برنامه درسي آموزش علوم  كه شامل اهداف، محتوا، روش هاي تدريس و شيوه هاي ارزشيابي آموزش علوم در ايران و كشور هاي منتخب،  الگويي مناسب براي برنامه ريزي درسي آموزش علوم   در كشور ايران ارائه نمايد به تجزيه  وتحليل پژوهش خود پرداخت. هرندي در تحقيق خود نوعي مطالعه ي تطبيقي را مورد مطالعه قرار داد كه در آن از مطالعات كيفي  و كمي استفاده  نموده بود.  وي در بخش كيفي با روش تطبيقي و به كمك الگوي بردي از يك طرف و همچنين روش توصيفي تحليلي  استفاده نمود. همچنين براي يافتن پاسخ سوال هاي پژوهش اسناد و مدارك مربوط  به موضوع در كشورهاي منتخب گردآوري و به توصيف، تفسير، همجواري و مقايسه ي آن ها پرداخته شد تا نتايج پژوهش به دست آيد.همچنين در بخش كمي تحقيق از نوع پژوهش هاي توصيفي پيمايشي استفاده شد كه تلاش داشت الگوي مناسب آموزش  علوم ايران را معرفي نمايد . گفتني است نظرات صاحب نظران به كمك فرم مصاحبه ساختار يافته و نظرات معلمان علوم به كمك پرسشنامه به دست آمده بود.  وي در تحقيق خود اظهار داشت: جامه ي آماري  اين تحقيق  شامل كشورهاي جهان و اسناد و مدارك آن ها است و از طرف ديگر شامل  اعضاي شوراي برنامه ريزي  علوم و معلمان علوم كشور است  كه نمونه آماري از طرفي شامل كشورهاي آمريكا، انگلستان، استرالياو ژاپن بوده كه به صورت هدفمند انتخاب شده است و از طرف ديگر شامل دو گروه مشتمل بر تمام اعضاي شوراي برنامه ريزي علوم كه 10 نفر بودند كه. 2-170 نفر از معلمان علوم كشور كه با روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شده بودند. شايان ذكر است نتايج به دست آمده از اين تحقيق ، شباهت ها و تفاوت هاي قابل ملاحظه اي را بين عناصر برنامه درسي آموش علوم در بين كشور هاي مورد مطالعه و ايران نشان مي داد. شباهت ها بيشتر در اهداف ، محتوا و در اسناد مكتوب يا برنامه ي درسي قصد شده موجود بود اما تفاوت هابيشتر در روش هاي تدريس و شيوه هاي ارزشيابي ديده مي شد . هرچند در عمل فاصله ي قابل ملاحظه اي بين ايران با كشور هاي منتخب در تمام عناصر مورد مقايسه برنامه درسي وجود داشت كه جاي تامل دارد و شايد بتوان آن را ناشي از اجراي برنامه درسي دانست .همچنين نتايج اين پژوهش مي تواند به برنامه ريزان ، مولفان كتاب هاي درسي  و معلمان و ساير علاقه مندان كمك نمايد تا با ديد وسيع تر ي نسبت به تدوين بهتر برنامه درسي ، تغيير برنامه درسي  و انتخاب مناسب تر اهداف ، محتوا ، روش هاي تدريس و ارزشيابي اقدام نمايند.  لازم به ذكر است ، دكتر حسنعلي بختيار نصر آبادي، دكتر محمد حسين يارمحمديان ، خانم دكتر زهرا گويا  و دكتر نورالدين بهين آيين  داوري پايان نامه ي دكتر رضا جعفري هرندي را بر عهده داشتند . گفتني است از اين تحقيق  تا كنون يك مقاله در مجله ي علمي پژوهشي دانشور از دانشگاه شاهد و يك مقاله نيز در مجله ي علمي پژوهشي انديشه هاي نويين تربيتي در دانشگاه الزهرا  پذيرش چاپ گرفته است. همچنين  از اين پايان نامه 3 مقاله ي ديگر نيز مستخرج شده است كه هم اكنون در دست داوري است .
تاریخ:
1388/07/13
تعداد بازدید:
317
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الكترونيكي شما    
شماره تلفن
توضيحات  
تغییر کد امنیتی  
كد امنيت  
 
1درخواست مجوز پخش آگهیدرخواست مجوز عکاسیرزرو پایه های تبلیغاتیرزرو محیط های نمایشگاهیدرخواست مجوز بازدید از دانشگاه78رزرو سالن همایش پیامبر اعظم (ص)
کلیه حقوق وب سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal