جستجوSepratorTopMenuارتباط با ماSepratorTopMenuورود اعضاءSepratorTopMenuنقشه سایتSepratorTopMenuاعضای هیأت علمیSepratorTopMenuدانشجویانSepratorTopMenuصفحه اصلی
۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ فروردين
English/العربيه
تازه ها
26 آذر ماه سال روز حمل و نقل گرامي باد" class = "b1 file1 shownews5file1 img-responsive pull-lg-right pull-md-right pull-sm-right pull-xs-none">
26 آذر ماه سال روز حمل و نقل گرامي باد

{mosimage}
حمل و نقل استان اصفهان نيازمند حمل و نقل توسعه پايدار است .

دكتر غلامرضا شيران ، رئيس دانشكده حمل و نقل دانشگاه در گفت و گويي تلفني با خبرنگار وب سايت خبري روابط عمومي به مناسبت روز حمل و نقل گفت :در تاريخ تحولات صنعت حمل و نقل در كشور، روزهاي سرنوشت سازي بوده اند كه نقشي تعيين كننده در انسجام شبكه حمل و نقل داشته اند و 26 آذرماه سال 1361، از شمار چنين روزهايي است.

\r\n

وي خاطر نشان ساخت :در اين روز و در بحبوحه جنگ تحميلي، حدود يكصد كشتي حامل كالا در بنادر جنوبي كشور، در انتظار تخليه بار بود و بروز بحران ناشي از اتمام ذخيره كالاهاي اساسي در كشور، تهديد كشتي هاي منتظر از سوي عراق و نيز شمول بيمه هاي جنگي، نگراني هايي را براي مسئولان فراهم آورده بود. در همين روزها، رهبر كبير انقلاب، حضرت امام خميني رحمه الله در پيامي تاريخي، كاميونداران كشور را به مشاركت در تخليه هر چه سريع تر كشتي ها فراخواندند و با همت آن دليرمردان، كشور از وضعي بحراني خارج، و اين روز، به عنوان «روز حمل و نقل» ناميده شد.

\r\n

دكتر شيران از اهميت بسيار بالاي حمل و نقل در هر جامعه و سرزميني سخن به ميان آورد و از حمل و نقل شهري به عنوان زير مجموعه خدمات بسيار مهم كه پاسخگوي نيازهاي اقتصادي ، اجتماعي ،تاريخي و حتي سياسي و نظامي است ، سخن به ميان آورد.

\r\n

رئيس دانشكده حمل و نقل دانشگاه در ادامه سخنان خود از حمل و نقل به عنوان نيروي محرّكه توسعه نام برد و گفت:گستردگي منحصر به فرد فعاليت هايي كه در بخش حمل و نقل انجام مي گيرد و همچنين، تحولات سريع فن آوري اين بخش، ارتباط ميان آن و فرآيند توسعه اقتصادي و اجتماعي را آن چنان حساس و پيچيده ساخته است كه كارشناسان اقتصادي، از بخش حمل و نقل به عنوان «نيروي محركه توسعه» ياد مي كنند و كارآمدي و توانمندي آن را، زمينه ساز توسعه همه جانبه كشورها مي دانند. به عقيده كارشناسان، موفقيت هاي راهبردي در زمينه رشد و توسعه اقتصادي، مديون سرمايه گذاري كلان در زيرساخت ها و تجهيزات حمل و نقل و نيز توسعه مهارت هاي حمل و نقل بوده است. بر اين اساس، جوامعي كه در اين مسئله حياتي سرمايه گذاري نكنند و آن را به اهمال و فراموشي بسپارند، اندك اندك از قافله پيشرفت و توسعه به دور مي مانند .

\r\n

دكتر شيران سرمايه گذاري مسئولين كلان‌ شهرها براي رسيدن به توسعه پايدار را در گرو راه‌اندازي حمل و نقل پايدار عنوان كرد و گفت: در سال‌هاي اخير رويكرد جهاني حمل و نقل تغيير كرده و اين مقوله مهم در چنان جرياني از پيشرفت و توسعه گام نهاده است كه با فرآيندهاي ايمن سازي حمل و نقل ، هماهنگي حمل و نقل با محيط زيست و ... را در پيش رو دارد.

\r\n

وي با اشاره به وضعيت آب و هوايي كلان شهر اصفهان و مشكل آلودگي هواي اين استان اعلام نمود تنها راه رهايي اين شهر و شهروندان عزيز از آلودگي هوا و تبعات جبران ناپذير آن ،پياده سازي صنعت حمل و نقل پايدار و توسعه يافته در سطح شهر است.و اين امر مهم محقق نخواهد شد مگر آنكه از قابليت‌هاي نهفته در اين شهر به خوبي استفاده شود.

\r\n

دكتر شيران راه اندازي دانشكده حمل و نقل در سال 1389 را از جمله ظرفيت‌هاي نهفته در استان دانست كه با داشتن رشته هايي در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد اولين دانشكده‌اي است كه در سطح كشور براي رسيدگي به مشكلات حمل و نقل راه اندازي شده است.

\r\n

  دانشكده حمل و نقل

\r\n

دانشگاه اصفهان براي نخستين بار در جمهوري اسلامي ايران و در راستاي توسعه علمي برنامه وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري و با همكاري وزارت راه و ترابري و وزارت كشور اين مهم را در زمينه ي علمي و تحقيقاتي و اجرايي- كاربردي از طريق تأسيس دانشكده حمل و نقل با دوره‌ي كارشناسي در زمينه‌ي مهندسي راه آهن و سپس كارشناسي ارشدبرنامه ريزي حمل و نقل كار خود را آغاز كرده و همسو با اهداف و ارزشهاي حمل و نقلي – زيست محيطي- اقتصادي و اجتماعي و دوره هاي ديگر كه در اولويت 5 ساله اين دانشكده قرار مي گيرد تحت عناوين كارشناسي ارشد سيستم‌هاي حمل و نقل هوشمند ، كارشناسي مهندسي ارتباطات، علائم الكتريكي در راه آهن، كارشناسي مهندسي بهره برداري راه آهن و دكتراي برنامه ريزي حمل و نقل را در دستور كار خود قرار دارد. در كارشناسي ارشد برنامه ريزي حمل و نقل تمامي گونه هاي حمل و نقل( هوايي – دريايي- ريلي- جاده اي – لوله و مواد خطرناك) نيز پوشش داده مي شود.

\r\n

همسو و همجوار دانشكده حمل و نقل ، مركز تحقيقات حمل و نقل و ترافيك دانشگاه اصفهان نيز با دو گروه پژوهشي زير ساختهاي حمل و نقل و مديريت ترافيك حمل و نقل پايدار خدمات مطالعاتي  - آموزشي و پزوهشي به دست اندر كاران حمل و نقل و ترافيك بومي ، منطقه اي و محلي را ارائه مي دهد.

\r\n

اين دانشكده در حال حاضر داراي دو گروه اصلي گروه مهندسي راه آهن در مقطع كارشناسي ارشد (داراي  15 دانشجو)

\r\n

گروه برنامه ريزي حمل و نقل در مقطع كارشناسي ارشد( داراي100دانشجو) مي‌باشد.

\r\n

گفتني است در آينده گروه‌هاي زير ساختهاي حمل و نقل، مهندسي راه آهن ( جريه ) و سيستم‌هاي حمل و نقل هوشمند به ترتيب اولويت به دانشكده حمل و نقل اضافه خواهند شد. اين گروههادر مقاطع كارشناسي ارشد و يك رشته در مقطع دكتري داراي موافقت كسب شده از شوراي  دانشگاه بوده و هم اكنون مراحل ديگر را در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري طي مي كنند.

\r\n

گفتني است دكتر غلامرضا شيران ، رئيس دانشكده حمل و نقل دانشگاه اصفهان نياز به گسترش فضاي آموزشي ، استادان مجرب تمام وقت ، تسهيلات لازم براي دانشجويان را از جمله نيازهاي اين دانشكده تازه تاسيس شده دانست و از مسئولين دانشگاه اصفهان خواست تا با همكاري و مساعدت خود زمينه ساز فعاليت‌هايي باشند كه در آن اصفهان با گنبدهاي فيروزه‌اي و آسمان آبيش ، به عنوان يك مركز علمي ، در سطح كشور و جهان بدرخشد.

\r\n

روابط عمومي دانشگاه اين روز را به استادان ، كاركنان و دانشجويان دانشكده حمل و نقل تبريك عرض مي‌نمايد.

\r\n

 

\r\n

 

تاریخ:
1391/09/25
تعداد بازدید:
51
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الكترونيكي شما    
شماره تلفن
توضيحات  
تغییر کد امنیتی  
كد امنيت  
 
1درخواست مجوز پخش آگهیدرخواست مجوز عکاسیرزرو پایه های تبلیغاتیرزرو محیط های نمایشگاهیدرخواست مجوز بازدید از دانشگاه78رزرو سالن همایش پیامبر اعظم (ص)
کلیه حقوق وب سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal