جستجوSepratorTopMenuارتباط با ماSepratorTopMenuورود اعضاءSepratorTopMenuنقشه سایتSepratorTopMenuاعضای هیأت علمیSepratorTopMenuدانشجویانSepratorTopMenuصفحه اصلی
۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ فروردين
English/العربيه
تازه ها
دومين مسابقات چالش هوش مصنوعي در دانشگاه اصفهان " class = "b1 file1 shownews5file1 img-responsive pull-lg-right pull-md-right pull-sm-right pull-xs-none">
دومين مسابقات چالش هوش مصنوعي در دانشگاه اصفهان
دومين مسابقه هوش مصنوعي گيم به همت انجمن علمي ACM دانشكده مهندسي كامپيوتر و مركز تخصصي بازي‌هاي رايانه‌اي دانشگاه اصفهان برگزار شد.


دومين مسابقه هوش مصنوعي گيم به همت انجمن علمي ACM دانشكده مهندسي كامپيوتر و مركز تخصصي بازي‌هاي رايانه‌اي دانشگاه اصفهان برگزار شد.

به گزارش وب سايت خبري uinews در مسابقه هوش مصنوعي گيم، توان فردي و تيمي شركت كنندگان در برنامه‌نويسي و ارائه راه‌حلي مناسب و بهتر از ساير رقبا براي سوال مطرح شده، سنجيده مي شود. در مرحله مقدماتي اين مسابقه تيم ها به توسعه برنامه اي براي بازي با حريفان طبق قواعد تعريف شده مي پردازند. اين برنامه در سرور بارگزاري شده و مسابقات برگزار مي شود و بعد از آن شركت كنندگان مي توانند بازي تيم خود را از طريق مرورگر مشاهده كنند. بعد از پايان دور مقدماتي و انتخاب تيم هاي برتر، از تيم ها خواسته مي شود تا در يك چالش يك‌روزه حضوري، برنامه توسعه داده شده خود را با اين تغيير وفق دهند و در مرحله نهايي مسابقه شركت كنند. 

 براي شركت در اين مسابقات محدوديت خاصي وجود ندارد، البته آشنايي و آگاهي از الگوريتم هاي هوش مصنوعي و استراتژي حل مسئله در كنار تفكر باز و خلاقانه و توانايي برنامه نويسي به صورت تيمي باعث تمايز تيم هاي موفق از سايرين است؛ به طوري كه در اين مسابقات، تعداد بسياري از دانش آموزان كلاس نهم و دهم و دانشجوياني از ديگر دانشگاه‌ها و شهرهاي كشور و همچنين رشته هاي ديگري همچون برق و مهندسي پزشكي حضور داشتند.

 در اين مسابقات، ابتدا از تيم‌هاي شركت كننده خواسته شد تا كدهاي برنامه نويسي براي كاراكترهاي ميني فوتبال طراحي كنند، به اين صورت كه اين كاراكترها بتوانند به شكل هوشمند به دروازه حريف حمله كنند و موفق به گل زني شوند.

 در مرحله غيرحضوري 270 نفر در قالب 103 تيم شركت كردند و در نهايت از 350 كد و 1410 بازي انجام شده، حدود 100 نفر در قالب 40 تيم براي مرحله حضوري انتخاب شدند. در اين مرحله نيز تيم ها در دو مرحله به مبارزه پرداختند و در اختتاميه، سه تيم برتر انتخاب شدند.

 

دكتر جواد راستي مدير مركز بازي هاي رايانه‌اي دانشگاه اصفهان  در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در اين دوره از مسابقات چالشي، تيم ها در قالب گروه هاي يك تا سه نفره شركت داشتند و تيم هايي كه كد برنامه‌نويسي با كيفيت بالاتري طراحي كرده بودند، به مرحله نيمه نهايي راه يافتند و در نهايت سه تيم برگزيده انتخاب شدند.

دكتر راستي با بيان اينكه  كدنويسي بخشي از زندگي يك برنامه‌نويس است، اظهار كرد: حضور اين جوانان علاقه مند به برنامه نويسي، نشان دهنده اين است كه جوانان مي توانند علاوه بر لذت بردن از فرآيندهاي بازي سازي، از اين موقعيت به عنوان پنجره اي براي شغل آينده نگاه كند.

وي برگزاري بازي هاي سرگرمي VR  و بازي هاي روميزي را از جمله برنامه هاي جانبي اين دورهمي بازي سازي عنوان كرد و گفت: علاوه بر اين، دو سخنران ويژه به بحث و گفتگو با شركت كننده ها پرداختند. اميرحسين شيرازي، مدير تيم ديتاي كافه بازار در مورد "هوش مصنوعي و يادگيري ماشين" با شركت كننده ها صحبت كرد و حميدرضا احمدي عضو تيم HR  (مديريت منابع انساني كافه بازار) نيز در مورد "فرهنگ سازماني" در مركز خود به ارائه سخنراني پرداخت.

 گفتني است، دومين دوره مسابقات چالش هوش مصنوعي كه از حمايت كافه‌بازار نيز برخوردار بود، پانزدهم آذر در اين دانشگاه برگزار شد.

 

 

تاریخ:
1397/09/16
تعداد بازدید:
199
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الكترونيكي شما    
شماره تلفن
توضيحات  
تغییر کد امنیتی  
كد امنيت  
 
1درخواست مجوز پخش آگهیدرخواست مجوز عکاسیرزرو پایه های تبلیغاتیرزرو محیط های نمایشگاهیدرخواست مجوز بازدید از دانشگاه78رزرو سالن همایش پیامبر اعظم (ص)
کلیه حقوق وب سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal