۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت

رقابت حدود 84 هزار و پانصد داوطلب استان اصفهان در بزرگترین ماراتن علمی کشور

رییس ستاد آزمون‌های استان اصفهان گفت: آزمون سراسری سال 99 در استان اصفهان با حضور 84 هزار و 458 نفر داوطلب برگزار خواهد شد که 51 هزار و 639 نفر از این شرکت کنندگان (معادل 14/61 درصد) را داوطلبان زن و 32 هزار و 819 نفر (معادل 38.86 درصد) را داوطلبان مرد شامل می شوند.

 

 رییس ستاد آزمون‌های استان اصفهان گفت: آزمون سراسری سال 99 در استان اصفهان با حضور 84 هزار و 458 نفر داوطلب برگزار خواهد شد که 51 هزار و 639 نفر از این شرکت کنندگان (معادل 14/61 درصد) را داوطلبان زن و 32 هزار و 819 نفر (معادل 38.86 درصد) را داوطلبان مرد شامل می شوند.

به گزارش وب سایت خبریuinews دکترمحمدرضا ایروانی در گفت‌وگو با واحد خبر روابط عمومی دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: آزمون سراسری 1399 از صبح روز چهارشنبه 29 مردادماه 99 با برگزاری آزمون گروه آزمایشی هنر آغاز می شود. در ادامه آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه 30 مردادماه 99، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه 31 مردادماه 99 و آزمون گروه آزمایشی زبان در صبح شنبه یکم شهریور 99 برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در کشور تعداد یک میلیون و 392 هزار و 233 کارت برای داوطلبان آزمون سراسری صادر شده است که در آزمون گروه آزمایشی هنر تعداد 113 هزار و 732 داوطلب، در آزمون گروه‌ آزمایشی علوم ریاضی و فنی تعداد 155 هزار و 250 داوطلب، در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی تعداد 355 هزار و 580 داوطلب، در آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی تعداد 594 هزار 259 داوطلب و در آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی تعداد 174 هزار و 412 داوطلب شرکت می کنند

ایشان یادآوری نمودند که آزمون سراسری 99 در روزهای 29 تا 31 مرداد و 1 شهریور همزمان با سراسر کشور در 26 شهر و 39 حوزه امتحانی در استان اصفهان برگزار می‌شود.

دکتر ایروانی تصریح نمود:  که آزمون سراسری سال 98 برای پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی با آزمون برای تحصیل در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه) و پردیس خودگردان دانشگاه های دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی و سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وابسته به سایر دستگاه های دولتی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیرانتفاعی، برگزار می‌شود.

وی افزود: در استان اصفهان آزمون گروه هنر با حضور 10 هزار و 414 داوطلب (7 هزار و 593 داوطلب زن و 2 هزار و 821 داوطلب مرد) صبح چهارشنبه، آزمون گروه های علوم ریاضی با حضور 11 هزار و 858 داوطلب (3 هزار و 911 داوطلب زن و 7 هزار و 9478 داوطلب مرد) و علوم انسانی با حضور 18 هزار و 823 داوطلب (11 هزار و 693 داوطلب زن و 7 هزار و 130 داوطلب مرد) صبح پنج شنبه، آزمون گروه علوم تجربی با حضور 32 هزار و 405 داوطلب (21 هزار و 321 داوطلب زن و 11 هزار و 84 داوطلب مرد) صبح جمعه و آزمون گروه زبان های خارجی با حضور 10 هزار و 958 داوطلب (7 هزار و 121 داوطلب زن و 3 هزار و 837 داوطلب مرد) صبح شنبه برگزار خواهد شد. این آمار حکایت از افزایش هزار و 251 نفری (معادل 5/1 درصد) داوطلبات استان اصفهان نسبت به سال 98 دارد.

دکترایروانی با بیان این که کارت ورود به جلسه داوطلبان از روز سه شنبه، بیست و هفتم مردادماه، بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد، خاطرنشان کرد: داوطلبان برای پرینت کارت خود می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org اقدام کنند. داوطلبانی که در بیش از یک گروه آزمایشی شرکت نموده اند لازم است که پرینت کارت هر آزمون را جداگانه تهیه نموده و در جلسه آزمون مربوطه آن را به همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: داوطلبان آزمون سراسری در صورت مشاهده هرگونه اشکال بر روی کارت ورود به جلسه که شامل نوع گروه آزمایشی، محل حوزه امتحانی، دین، زبان، جنسیت، درس اصول و عقاید فقه گروه علوم انسانی، درس بهیاری گروه علوم تجربی، معلولیت، عدم وجود عکس بر روی کارت و یا اشتباه در عکس الصاقی و تغییر نظام آموزشی به باجه رفع نقص که از روز سه شنبه در دانشگاه اصفهان مستقر است، مراجعه کنند. سایر اشکالات احتمالی در کارت ورود به جلسه از طریق پورتال سازمان سنجش آموزش کشور قابل ویرایش می باشد.

رییس ستاد برگزاری آزمون های استان اصفهان، خاطرنشان کرد: همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه عکس دار و پرینت کارت ورود به جلسه برای داوطلبان در هر جلسه آزمون الزامی می باشد. حوزه­ های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و ... معذور باشند، بنابراین اکیدا توصیه می­ شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جدا خودداری شود.

ایشان با توجه به شیوع بیماری کرونا در این ایام، یادآوری نمودند که کلیه اماکن حوزه های امتحانی قبل و بعد از هر جلسه آزمون با حضور ناظران بهداشتی بطور دقیق ضدعفونی می شود. همچنین دانشگاه ها و مراکز برگزاری آزمون ملزم به رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در طول برگزاری آزمون می باشند.

دکتر ایروانی تاکید نمودند که برای پیشگیری از تجمع، داوطلبان حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند. همچنین به داوطلبان توصیه می شود که  از تردد بی­ مورد در محل آزمون جداخودداری کنند و  هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنند.  همراه داشتن ماسک 3 لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه اصفهان ساعت شروع فرایند آزمون را راس ساعت 8 صبح اعلام نموده و تاکید نمودند که درب های حوزه های امتحانی نیم ساعت قبل از شروع فرایند آزمون بسته خواهد شد. بنابراین داوطلبان حتما باید حداکثر تا نیم ساعت پیش از آغاز فرایند آزمون در محل حوزه امتحانی حضور یابند.

دکتر ایروانی با بیان اینکه بیشترین تعداد داوطلبان یعنی نزدیک به 20 هزار نفر به حوزه امتحانی دانشگاه اصفهان مراجعه می‌کنند، تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم با ارگان های مختلف مانند مجموعه راهور نیروی انتظامی، اتوبوسرانی، اورژانس، مرکز بهداشت استان، آتش نشانی، شرکت‌های آب و برق و ... برای برگزاری هرچه بهتر آزمون صورت گرفته است.

تاریخ:
1399/05/26
تعداد بازدید:
908
منبع:
Powered by DorsaPortal