۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه اصفهان و اداره کل نوسازی مدارس استان

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه اصفهان و اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان با حضور دکتر طالبی رییس دانشگاه، دکتر رسول رکنی زاده معاون پژوهش و فناوری، دکتر آرش شاهین مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه و همچنین مهندس سید مهدی میربد مدیر کل اداره نوسازی مدارس به اتفاق تیم همراه در محل تالار دکتر رزمجو دانشگاه اصفهان، امضا شد.

 

 تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه اصفهان و اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان با حضور دکتر طالبی رییس دانشگاه، دکتر رسول رکنی زاده معاون پژوهش و فناوری، دکتر آرش شاهین مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه و همچنین مهندس سید مهدی میربد مدیر کل اداره نوسازی مدارس به اتفاق تیم همراه در محل تالار دکتر رزمجو دانشگاه اصفهان،  امضا شد.

 

به گزارش وب سایت خبریUINEWS تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه اصفهان و اداره کل نوسازی مدارس استان در راستای افزایش مشارکت در عرصه های گوناگون تخصصی، ایجاد و گسترش تعاملات و همکاری های علمی تحقیقاتی و آموزشی بین دانشگاه اصفهان به نمایندگی دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه و اداره کل نوسازی مدارس استان به نمایندگی مهندس سید مهدی میربد مدیر کل اداره نوسازی منعقد و امضا شد.

شایان ذکر است دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان، نوسازی مدارس را انقلابی در دهه 60  دانست که با برنامه ریزی خوب و استفاده از خیرین و نهضت خیرین مدرسه ساز ایجاد شد.

وی در ادامه افزود، دانشگاه در سال 82-83 برای اولین بار در کشور، اقدام به راه اندازی مجمع خیرین دانشگاه ساز نمود که این مجمع کماکان فعال و منشا خیر و برکت برای دانشگاه بوده و هست.

دکتر طالبی ضمن ارایه گزارشی از تاریخ تاسیس دانشگاه اظهار داشت: در حال حاضر دو نوع ساختمان در دانشگاه موجود است یکی ساختمان های قدیمی سوله ای شکل که موقت ساخته شد ولی بیش از 50 سال است که مورد بهره برداری قرار می گیرد و نوع دوم نیز ساختمان های الگویی است که بعد از جدا سازی دانشگاه اصفهان از دانشگاه علوم پزشکی از سال 1365  به بعد ساخته شده است.

رییس دانشگاه همچنین تصریح نمود: قبل از سال 1365 که دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی یک دانشگاه را تشکیل می دادند حدود 7000 دانشجو داشتیم ولی امروز دانشگاه اصفهان نزدیک 16000 دانشجو و علوم پزشکی نیز حدود 9000 دانشجو دارد و مجموعه هیات علمی  و کارمند هر دو دانشگاه حدود 5000 نفر هستند و در واقع عملا یک شهرسی هزار نفره را تشکیل می دهیم .

دکتر طالبی در ادامه به معرفی ظرفیت های علمی دانشگاه پرداخت و اظهار داشت، دانشگاه اصفهان علاوه بر رشته های علوم پایه و علوم انسانی از پتانسیل خوب رشته های مهندسی نیز برخوردار است. در دانشکده فنی و مهندسی گرایش هایی مانند برق،مکانیک،مهندسی پزشکی،شیمی و صنایع فعال هستند و در دانشکده مهندسی کامپیوتر چهار گرایش IT، هوش مصنوعی، معماری کامپیوتر و نرم افزار موجود است . همچنین دانشکده عمران و حمل و نقل نیز دارای رشته های عمران، حمل و نقل و نقشه برداری می باشد که با متوسط سنوات 8 سال و متوسط سن زیر 40 سال اساتید، به عنوان جوان ترین دانشکده دانشگاه اصفهان مطرح و به لحاظ کیفیت علمی نیز به عنوان دانشکده زنده و فعال مورد توجه هستند.

دکتر طالبی ضمن اشاره به موضوع  سمبلیک و نمادین  بودن برخی از مدارس شهر اصفهان بر حفظ و نگهداری این مدارس تاکید نمود. وی همچنین افزود: برای حفظ و نگهداری ساختمان ها و همچنین افزایش طول عمر ساختمان ها نیاز به کار تحقیقاتی و عملکردی داریم.

دکتر طالبی برای همکاری دانشگاه اصفهان به خصوص دانشکده عمران و حمل و نقل با دفتر نوسازی مدارس استان اعلام آمادگی و بر استمرار همکاری های دوجانبه تاکید نمود.

 
 
 
 

شایان ذکر است مهندس سید مهدی میربد مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان نیز دانشگاه اصفهان را به عنوان دانشگاه مادر و مولد در استان قلمداد نمود و اظهار داشت: دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از دانشگاه های سرآمد کشور از لحاظ قدمت، جامعیت و فعالیت بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه ضمن اشاره به دو وظیفه مهم اداره نوسازی مدارس بر مبنای نگهداری مدارس از نظر کمیت و کیفیت ساخت و ساز تاکید نمود.

مهندس میربد تصریح نمود: بحث آموزش و پرورش دائم در حال تغییر و تحول است و نیاز های افراد باید در این ساختمان ها برآورده شود. یکی از ویژگی های ساختمان های قدیمی کاربردی بودن آن می باشد.

در شرایط فعلی فضای فیزیکی مدارس دستخوش تغییر است و ما  به دنبال طراحی کلاس های تولید محتوی مجازی برای معلمین هستیم.

وی خواستار  بهره مندی از پتانسیل های دانشگاه در زمینه حل مشکلات و معضلات اجتماعی شد و تصریح نمود: دانشجویان باید در کنار آموزش مباحث تئوری وارد بازار صنعت شده و به عنوان یک تجربه عملی در صنعت فعال و مثمر ثمر باشند. نکته بسیار مهم این است که باید سطح تاثیر حضور دانشگاه به عنوان سردمدار تولید علم و صنعت در ساخت و ساز های استان منظور شود.

گفتنی است این تفاهم نامه در 6 ماده و در 2 نسخه در تاریخ 14 مهر ماه سال جاری به امضای طرفین رسید.

 
تاریخ:
1399/07/14
تعداد بازدید:
891
منبع:
Powered by DorsaPortal