۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد

دیدار سرکنسول روسیه با رییس دانشگاه اصفهان

سرکنسول روسیه به اتفاق هیات همراه با رییس دانشگاه اصفهان دیدار و گفتگو و بر تحکیم روابط دانشگاه های دو کشور تاکید نمودند.


سرکنسول روسیه به اتفاق هیات همراه با رییس دانشگاه اصفهان دیدار و گفتگو و بر تحکیم روابط دانشگاه های دو کشور تاکید نمودند.

به گزارش وب سایت خبریuinews آقای بوریس میستروف سرکنسول روسیه در اصفهان، در دیدار با دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان که در محل تالار دکتر رزمجو دانشگاه برگزار شد، بر تحکیم روابط بین دانشگاه های دو کشور تاکید نمود.

 

شایان ذکر است، دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان نیز ضمن تاکید بر تحکیم و گسترش روابط دانشگاه های دو کشور اظهار داشت: از سال 1394 تاکنون 5 اجلاس مشترک بین اتحادیه دانشگاه های برتر در ایران و روسیه برگزار شده است. پنجمین اجلاس روسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه فدراتیو در 17 تیرماه 1399 به صورت آنلاین برگزار شد. این اجلاس پیرو چهار اجلاس قبلی به صورت آنلاین و با حضور وزرای آموزش عالی و سفرای هر دو طرف و همچنین مشاور وزارت امور خارجه ایران برگزار و بر استفاده از توانمندی های دو طرف جهت توسعه علم و فناوری و مشارکت در تامین نیازهای جامعه تاکید شد.

وی در ادامه تصریح نمود: امید است روابط فی مابین، منجر به تبادل اطلاعات علمی،برقراری روابط گسترده علمی، استفاده طرفین از نتایج تحقیقات، تبادل استاد و دانشجو، گسترش ادبیات و زبان های فارسی و روسی دو کشور در کشور مقابل باشد.

رییس دانشگاه اصفهان همچنین اظهار داشت: در حال حاضر کرسی زبان روسی در دانشگاه اصفهان با حضور سه نفر از استادان مجرب در حال فعالیت است. دانشگاه اصفهان به عنوان اولین دانشگاه مرکزی و جنوب ایران به خاطر رسالتی که متعهد بود، اقدام به راه اندازی رشته زبان روسی نمود. همچنین لازم به ذکر است که حدود 15 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان دانش آموخته دانشگاه های کشور روسیه هستند.

دکتر طالبی با اشاره به اهمیت روابط بین دانشگاه های ایران و روسیه ، تعامل بین دانشگاه های دو کشور را نقطه عطفی در روابط سیاسی دو کشور قلمداد و بر تحکیم این روابط تاکید کرد.

سرکنسول روسیه نیز ضمن استقبال از همکاری های متقابل علمی دانشگاه های دو کشور، دانشگاه اصفهان را یکی از مراکز برتر آموزش عالی در ایران و جهان دانست که رتبه های بسیار خوبی در رتبه بندی های علمی جهانی، کسب نموده است. وی با اشاره به خواهر خواندگی شهرهای سن پترزبورگ و اصفهان بر نقشه راه همکاری های فی مابین این دو شهر بزرگ و تاریخی تاکید نمود.

 

همچنین در این دیدار دکتر سید کمیل طیبی مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه نیز گزارش مبسوطی از تفاهم نامه های مشترک فی مابین دانشگاه اصفهان و دانشگاه های روسیه ارائه داد و در ادامه بر همکاری های دوجانبه در اجرایی شدن این تفاهم نامه ها تاکید کرد.

دکتر طیبی همچنین اظهار داشت: دانشگاه اصفهان در آستانه انعقاد قرارداد آموزش فرهنگ روسی است و همچنین راه اندازی مرکز زبان فارسی نیز با توجه به استعداد ایران شناسی در روسیه قابل توجه است. مدیر دفتر همکاری های ملی و بین المللی در ادامه تصریح نمود: با توجه به خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و سن پترزبورگ امید است، میز اصفهان و سن پترزبورگ در دانشگاه اصفهان راه اندازی شود.

دکتر طیبی با اشاره به سومین همایش بین المللی مولوی پژوهی که در دانشگاه اصفهان در حال برگزاری است، تصریح نمود: مولوی یک شخصیت جهانی و مورد توجه همه اندیشمندان است به همین خاطر می توانیم میزی به کشور روسیه برای پروژه های مشترک در این خصوص اختصاص بدهیم.

گفتنی است است سرکنسول روسیه در پایان 11 قاب عکس از شعرای به نام روسیه و همچنین بشقابی از صنایع دستی کشور روسیه به دانشگاه اصفهان، اهدا نمود.

تاریخ:
1399/08/27
تعداد بازدید:
1060
منبع:
Powered by DorsaPortal