۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت

دیدار بسیج استادان دانشگاه اصفهان با حجة الاسلام سالک

در آستانة یوم الله بیست و دوم بهمن ماه 1399 جلسة بسیج استادان دانشگاه اصفهان با حجة الاسلام سالک نمایندة پیشین مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با شرکت حدود 20 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان برگزار شد.


در آستانة یوم الله بیست و دوم بهمن ماه 1399 جلسة بسیج استادان دانشگاه اصفهان با حجة الاسلام سالک نمایندة پیشین مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با شرکت حدود 20 نفر از  اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

به گزارش وب سایت خبریuinews این جلسه با تلاوت آیاتی از سورة مبارک فجر و شرح مختصر دکتر خاقانی بر این آیات در مورد نسبت سوگندهای این سوره با محتوای اصلی آن آغاز شد.

در ادامه دکتر احمدرضا نصر مسئول بسیج استادان دانشگاه اصفهان ضمن خوش آمد گویی به حاضران و تبریک این دهة مبارک، مهمان ویژة این جلسه حجة الاسلام سالک را به عنوان یک انقلابی مبارز که تمام عمر خویش را در بطن و متن حوادث انقلاب گذرانده است معرفی کردند و از ایشان خواستند سخنان اصلی خویش را در معرفی راهبردهای کلان انقلاب و چالش های آن ایراد کنند.

حجة الاسلام سالک در این بخش تحلیل خود را از برخی انقلاب ها و جنبش های سه قرن اخیر ارائه کرد. ایشان به انحراف های اساسی لیبرالیسم غربی بخصوص در استعمار و اشغال بسیاری کشورهای جهان از جمله کشورهای مسلمان پرداخت، و چالش های نهضت مشروطه و ماجرای ملی شدن صنعت نفت و حرکت مرحوم مدرس و سپس نهضت امام خمینی (ره) را تشریح کرد. ایشان ضمن بیان خاطرات خود از حوادث انقلاب در کشور و در شهر اصفهان این شهر را به خاطر دستگیری کنسول و اعضای کنسولگری آمریکا در اصفهان پیشتاز تسخیر لانة جاسوسی و انقلاب دوم دانست و بر اهمیت تحلیل بیانیة گام دوم تأکید کرد.

سپس اعضای بسیج دیدگاه های خود را در مورد نحوة مواجهه با چالش های فرهنگی و اقتصادی انقلاب بخصوص حجم زیاد شبهات دشمنان و علمکرد ضعیف مدیریت کشور در سطوح مختلف بیان کردند.

در پایان حجة الاسلام سالک موارد مطرح شده در سخنان اعضا را در ده سرفصل جمع بندی کرد و پیشنهاد کرد برای هر یک از این سرفصل ها جلسه ای تشکیل شود تا مورد تحلیل علمی قرار گیرد.وی در سخنان خود بر این نکته تأکید کرد که علی رغم مشکلات فراوان انقلاب رویش های آن بیش از ریزش های آن است و در صورت مدیریت جهادی و تلاش بسیجیان بخصوص بسیج استادان آینده انقلاب درخشان است و همة این مشکلات را می توان با تدبیر و برنامه ریزی برطرف کرد. ایشان برای ثبت خاطرات خود در قالب تاریخ شفاهی اصفهان اعلام آمادگی کرد، و مقرر شد جلساتی با حضور ایشان در فواصل زمانی مناسب برگزار شود.

گفتنی است این جلسه 23 بهمن 1399 در دانشگاه برگزار شد.

 
 
 

 

 
تاریخ:
1399/11/23
تعداد بازدید:
676
منبع:
Powered by DorsaPortal