۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

نشست خبری ششمین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای در دانشگاه اصفهان

دکتر جواد راستی در نشست خبری ششمین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای که بصورت برخط (آنلاین) و توسط دانشگاه اصفهان برگزار شد از پذیرش 85 مقاله در این کنفرانس خبر داد.


 دکتر جواد راستی در نشست خبری ششمین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای که بصورت برخط (آنلاین) و توسط دانشگاه اصفهان برگزار شد از پذیرش 85 مقاله در این کنفرانس خبر داد.

 

به گزارش وب سایت خبریuinews دکتر جواد راستی دبیر ششمین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: کارگروه بازی های رایانه ای با حضور اعضای هیات علمی علاقمند به حوزه های مختلف بازی های رایانه ای،  از رشته های مهندسی کامپیوتر، روانشناسی، جامعه شناسی، حقوق، اقتصاد، مدیریت، پزشکی، فقه، علوم سیاسی و هنر از سال 1392 در دانشگاه اصفهان آغاز شد.

دکتر راستی در ادامه ضمن ارایه گزارش مبسوطی از برگزاری اولین کنفرانس بازی های رایانه ای، فرصت ها و چالش ها در سال 1394 تا به امروز تصریح نمود: اولین کنفرانس بازی های رایانه ای،فرصت ها و چالش ها که در سال 1394 برگزار شد، اولین رویداد پژوهشی مقاله محور در حوزه بازی های رایانه ای بود که به همراه کارگاه های مختلف بازی سازی، اولین مارتون بازی سازی، اولین نمایشگاه بازی های رایانه ای و لیگ بازی های رایانه ای مورد توجه و استقبال قرار گرفت.

دبیر ششمین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای در ادامه افزود: از دیگر اقدامات موثر راه اندازی مرکز تخصصی بازی های رایانه ای با سرمایه گذاری مشترک دانشگاه اصفهان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود که با تمرکز بر روی تقویت زیر ساخت های آموزش، پژوهش و کارآفرینی در فلات مرکزی ایران انجام شد.

دکتر راستی، همچنین، برگزاری کلاس ها و دوره های مختلف، برنامه های آموزشی، کنفرانس سامانه ی بازی های رایانه ای، آزمایشگاه سرگرمی های جدی و حمایت از کسب و کارهای حوزه ی سرگرمی را از جمله فعالیت های مهم این مرکز قلمداد نمود.

وی ضمن تشریح تاریخچه برگزاری کنفراس در دانشگاه اصفهان اظهار داشت:  اولین کنفرانس در سال 1394، دومین کنفرانس در سال 1395، سومین کنفرانس در سال 1396 و پنجمین کنفرانس در سال 1398 در دانشگاه اصفهان و  چهارمین کنفرانس در سال 1397 در دانشگاه کاشان برگزار شد. 

دبیر ششمین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای در ادامه افزود: ششمین کنفرانس بازی های رایانه ای پنجشنبه 30 بهمن ماه به صورت آنلاین در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.  

دکتر راستی همچنین تصریح نمود:130 مقاله دریافتی نوسط دبیرخانه ششمین کنفرانس بازی های رایانه ای با مشارکت 140 داور در مدت 10 روز داوری شد. برای هر مقاله حداقل 2 داور عضو هیات علمی متخصص و برای مقالات بین رشته ای 7 داور حضور داشتند و بیش از 300 داوری انجام شد و از 130 مقاله، حدود 85 مقاله پذیرش شدند.

لازم به ذکر است، 22 مقاله در حوزه روانشناسی، 11 مقاله در حوزه یادگیری و آموزش، 3 مقاله در حوزه حقوق، 9 مقاله در حوزه جامعه شناسی، 8 مقاله در حوزه مدیریت و اقتصاد،14 مقاله در حوزه فنی و 18 مقاله در حوزه هنر مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: دکتر زهرا وهابی متخصص مغز و اعصاب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمود تلخابی عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان و مدیر گروه ذهن،مغز و تربیت موسسه عالی علوم شناختی، دکتر matti karhlahti عضو هیات علمی مدعو دانشکده مطالعات تاریخ، فرهنگ و هنر دانشگاه Turku فنلاند، دکتر Mark Griffiths عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه Nottingham انگلستان،دکتر Julian Togelius دانشیار دانشکده علوم کامپیوتر و مهندسی دانشگاه نیویورک، دکتر Sebastian Risi استاد تمام دانشگاه ITکپنهاک دانمارک ، سخنرانان ویژه این کنفرانس هستند.

دکتر راستی همچنین تصریح نمود: در ششمین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای، فرصت ها و چالش ها، میزبان پنلی با محوریت نگاه ویژه ی کنفرانس یعنی بازی های رایانه ای از کودکی تا سالمندی با همراهی ستاد توسعه ی علوم و فناوری های شناختی خواهیم بود. همچنین پنل جذاب دیگری با موضوع AI/ML Tools for Game Development برگزار خواهد شد.

 

شایان ذکر است،  دکتر حامد نصیری معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز در نشست خبری آنلاین ششمین کنفرانس بین المللی «بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها» در دانشگاه اصفهان از افزایش تعداد کاربران بازی های دیجیتالی طی چند سال آینده خبر داد و افزود: در حال حاضر 32 میلیون نفر کاربر بازیکن بازی های رایانه ای در ایران حضور دارند که به طور میانگین روزی 93 دقیقه بازی می کنند و حدود 4هزار بازی در گوگل پلی موجود است.

دکتر نصیری بازی های رایانه ای را به عنوان یک رسانه جدی تعریف نمود که قابلیت اثر گذاری فراوانی بر ساختار جوامع داشته و قدرت تغییر و اثر گذاری فراوان آن غیر قابل انکار است. از این رو با رسانه ای جدی و اثرگذار مواجه هستیم که گردش مالی بالایی نیز به همراه دارد. گردش مالی هزینه کرد بازی های رایانه ای در ایران در سال 98، رقم 4هزار و 300 میلیارد تومان بوده است.

دکتر نصیری بازی های رایانه ای را یکی از میان رشته ای ترین رشته های موجود دانست و  تصریح نمود:  بحث مطالعات بازی های رایانه ای مبحثی گسترده است که از مهندسی گرفته تا اقتصاد و روان شناسی، هنر و پزشکی را در بر می گیرد

 معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به شیوع ویروس کرونا و قرنطینه ها و خانه نشینی افراد از تغییر در وضعیت بازی ها در کشور خبر داد و گفت: از اسفند 98 تا اوایل 99، نصب بازی افزایش داشته و مصرف بازی های مترویی کاهش و بازی های خانواده ای افزایش پیدا کرده است.

گفتنی است، ششمین کنفرانس بین المللی «بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها» در تاریخ 30 بهمن و یکم اسفند به صورت آنلاین به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می شود

این کنفرانس با ارائه 6 سخنرانی کلیدی و 2 پنل کاربردی برگزار می شود، همچنین نشست های ارائه مقالات از طریق اسکای روم در طول 2 روز کنفرانس برگزار می شود.

 

 

تاریخ:
1399/11/26
تعداد بازدید:
933
منبع:
Powered by DorsaPortal