۱۴۰۰ پنج شنبه ۷ مرداد
افتتاح ششمین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای، فرصت ها و چالش ها در دانشگاه اصفهان
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در مراسم افتتاحیه ششمین کنفرانس بین المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها اظهار داشت: بازی های رایانه ای برای دانشگاه اصفهان بیش از یک شرکت دانش بنیان است و همواره نقش پیشران را در توسعه نوآوری و فناوری در دانشگاه را داشته است.

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در مراسم افتتاحیه ششمین کنفرانس بین المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها اظهار داشت: بازی های رایانه ای برای دانشگاه اصفهان بیش از یک شرکت دانش بنیان است و همواره نقش پیشران را در توسعه نوآوری و فناوری در دانشگاه را داشته است.

 

به گزارش وب سایت خبریuinews دکتر رسول رکنی زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در مراسم ششمین کنفرانس بازی های رایانه ای که روز پنجشنبه 30 بهمن ماه سال جاری به صورت برخط و بر روی سامانه آپارات، برگزار شد، ضمن تشکر و تقدیر از دکتر راستی مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان، این کنفرانس را فرصت جدیدی برای تبادل نظر همه افرادی که به این حوزه علاقه مند هستند دانست.

وی در ادامه اظهار امیدواری نمود که مرکز بازی های رایانه ای و صنایع سرگرمی  الگویی  برای بخش بزرگی از کارهایی که قرار است اتفاق بیفتد، باشد.

دکتر رکنی زاده در ادامه افزود: چگونه می توان از طریق بازی درمانی بر شفای اخلاق دست پیدا کنیم. وقتی از فتوت و شفای اخلاقی صحبت می کنیم یک تعادل بین فضایل چهارگانه حیات انسانی که شامل خرد،شجاعت،عفت و عدالت است برقرار می شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تصریح نمود: امروز ما به دنبال بازی هایی باید بگردیم که به فرزندانمان  فتوت، دور شدن از رذایل اخلاقی، احسان، تواضع، حلم، از خودگذشتگی، حفاظت از محیط زیست و کمک به انسان های دیگر را بیاموزیم. دکتر رکنی زاده خردمندانه زیستن و ارزشمند بودن  را مهم تر از موفق بودن دانست و بر این مهم تاکید نمود.

 

دکتر جواد راستی دبیر ششمین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای فرصت‌ها و چالش‌ ها نیز ضمن ارایه گزارش مبسوطی از فعالیت های انجام شده برای برگزاری این کنفرانس بین المللی اظهار داشت: خوشبختانه با وجود بحران کرونا، امسال همانند سال های گذشته مقاله های خوبی دریافت کردیم و تعداد مقالات کمتر از سال های گذشته نبود و 130 مقاله دریافتی نوسط دبیرخانه ششمین کنفرانس بازی های رایانه ای با مشارکت 140 داور در مدت 10 روز داوری شد. برای هر مقاله حداقل 2 داور عضو هیات علمی متخصص و برای مقالات بین رشته ای 7 داور حضور داشتند و بیش از 300 داوری انجام شد و از 130 مقاله، حدود 85 مقاله پذیرش شدند.

لازم به ذکر است، 22 مقاله در حوزه روانشناسی، 11 مقاله در حوزه یادگیری و آموزش، 3 مقاله در حوزه حقوق، 9 مقاله در حوزه جامعه شناسی، 8 مقاله در حوزه مدیریت و اقتصاد،14 مقاله در حوزه فنی و 18 مقاله در حوزه هنر مورد پذیرش قرار گرفتند.

دکترراستی با تشکر از بنیاد ملی بازی های رایانه ای و دانشگاه اصفهان و ریاست این دانشگاه، ابرازامیدواری کرد که این همکاری ها روز به روز گسترش یابد.

وی همچنین گفت: در این جشنواره دبیران علمی کنفرانس رایانه ای با توجه به بین رشته ای بودن این حوزه از سه دانشگاه مختلف بودند.

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان تاکید کرد: باید توجه داشت که زحمت برگزاری رویداد آنلاین از رویدادهای حضوری کمتر نیست و در تلاش هستیم این رویداد با کیفیت بالایی برگزار شود.

وی با بیان اینکه 11 پنل تخصصی و فنی در این کنفرانس دو روزه برگزار می شود، گفت: مراسم اختتامیه این کنفرانس روز جمعه یکم اسفند ماه سال جاری برگزار و در نهایت از بین مقالات برتر 5 مقاله برتر معرفی می شود.

 

دکتر قمرانی عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان و دبیر علمی بخش علوم انسانی این کنفرانس نیز تاثیر بازی های رایانه ای بر پژوهش های حوزه علوم انسانی را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت:امروزه ما شاهد مقالاتی از حوزه علوم انسانی هستیم که در حوزه واقعیت افزوده، مجازی و بازی های جدی کار شده و مفاهیم بین رشته ای جدید در دنیا به این رشته اضافه شده است.  

 

همچنین مهندس سید صادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی بازی‌های رایانه‌ای، اظهار کرد: اکوسیستم بازی های دیجیتال در جهان و کشور با رشد و رونق و توسعه جدی طی چند سال گذشته مواجه بوده است.

وی افزود: مجموعه بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان نهاد تنظیم گر و سیاست گذار در این بخش، با موضوعات مختلف و متنوعی روبرو است که باید درباره این موضوعات طراحی و برنامه ریزی داشته باشد.

وی یکی از اهداف مهم مشارکت بنیاد در این رویداد را کمک به دغدغه سازی و جریان سازی در مسیر تولید و تامین دانش تخصصی در این حوزه دانست.

وی تصریح کرد: بازی های رایانه ای در تقاطع دانش های تخصصی مختلف قرار گرفته و لازم است مستمرا در جهت پشتوانه سازی تحقیقات، در امتداد مطالعات اکوسیستم برنامه ریزی انجام شود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ابرازامیدواری کرد با کاربردی کردن و قابل استفاده کردن تحقیقات و مطالعات انجام شده بتوانیم مسیر را برای سیاست گذاری در حوزه بازی های رایانه ای تسهیل کنیم.

شایان ذکر است در مراسم افتتاحیه، دکتر زهرا وهابی متخصص مغز و اعصاب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد تاثیرات بازی های شناختی بر سالمندان،همچنین دکتر محمود تلخابی عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان و مدیر گروه ذهن،مغز و تربیت موسسه عالی علوم شناختی نیز در خصوص فعال سازی فرایندهای شناختی از طریق بازی ، دکتر matti karhlahti عضو هیات علمی مدعو دانشکده مطالعات تاریخ، فرهنگ و هنر دانشگاه Turku فنلاند نیز در خصوص پیامدهای اخلاقی و فرهنگی ورزش های الکترونیک  ، دکتر Mark Griffiths عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه Nottingham انگلستان در مورد اختلال و اعتیاد بازی ،دکتر Julian Togelius دانشیار دانشکده علوم کامپیوتر و مهندسی دانشگاه نیویورک، دکتر Sebastian Risi استاد تمام دانشگاه ITکپنهاک دانمارک به طور ویژه سخنرانی نمودند.

 
 
 

 

تاریخ:
1399/11/30
تعداد بازدید:
197
منبع:
Powered by DorsaPortal