۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت

بحث و بررسی "طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی" با حضور دکتر بانکی پور در دانشگاه اصفهان

بسیج استادان دانشگاه اصفهان در روز چهارشنبه 13 مردادماه 1400 ساعت 11 الی 13:10 میزبان نماینده مردم شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در تالار دکتر رزمجوی دانشگاه اصفهان بودند.


بسیج استادان دانشگاه اصفهان در روز چهارشنبه 13 مردادماه 1400 ساعت 11 الی 13:10 میزبان نماینده مردم شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی  در تالار دکتر رزمجوی دانشگاه اصفهان بودند.

به گزارش وب سایت خبریuinews در این جلسه که به دعوت بسیج استادان دانشگاه اصفهان برگزار شده بود دکتر امیرحسین بانکی‌پور به عنوان میهمان برنامه حضور داشت.

دکتر بانکی‌پور به مدت یک ساعت گزارشی از برنامه‌ها و فعالیتهای کمسیون فرهنگی م.ش.ا ارائه کردند و سپس حاضران در جلسه که تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان بودند، سوالات و انتقادات و پیشنهادهای خود را در خصوص موارد مطروحه در گزارش ایشان بیان کردند و نماینده محترم نیز توضیحات تکمیلی را در پاسخ به اظهارات استادان بیان کرد.

رئوس اصلی گزارش ارائه شده توسط دکتر بانکی‌پور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی را می‌توان در چند محور زیر خلاصه کرد:

_ جایگاه کمسیون فرهنگی در ساختار م.ش.ا

_ چگونگی عضوگیری کمسیون فرهنگی در مجلس یازدهم

_ نگاه حاکم بر کمسیون در خصوص مقوله فرهنگ و مسایل فرهنگی

_ اولویت بندی اصلی‌ترین مسایل فرهنگی جامعه از نگاه کمسیون فرهنگی جهت تنظیم و تصویب طرح‌های قانونی برای سالهای پیش رو.

_ دو اولویت اصلی کمسیون فرهنگی جهت تحقیق، تنظیم و تصویب طرح‌‌های قانونی برای سال اول فعالیت مجلس یازدهم (1399_1400): "طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده" و "طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی".

_ توضیح در خصوص چرایی و چگونگی استفاده از اصل 85 قانون اساسی برای بررسی و تصویب این دو طرح.

_ توضیح در خصوص روند و مراحل تحقیق و تدوین این دو طرح.

در ادامه ،حاضران در جلسه نقطه نظرات خود را در خصوص ابعاد مختلف فنی این دو طرح و همچنین انتقادهای مطرح نسبت به این دو طرح در سطح جامعه و بخصوص در فضای رسانه‌ای مطرح کردند.

دکتر بانکی‌پور ضمن پذیرش ضعف مجلس در تبیین و تشریح به هنگام این دو طرح برای جامعه‌ی نخبگانی و نیز برای افکار عمومی، توضیحات روشنگری را در خصوص ضرورتها و ابعاد مختلف این دو طرح با توجه به مشکلات و‌ آسیب‌ها و تهدیدات نسبت مساله جمعیت و کاهش نسل و نیز مسایل مرتبط با فضای مجازی در اختیار حاضران قرار دادند.

تاریخ:
1400/05/14
تعداد بازدید:
882
منبع:
Powered by DorsaPortal